[Prev][Next][Index][Thread]

DNS bez Internetu

Hey :)

Mam w domu komputer a w nim Linux 2.0.6.
Podlączam się do Internetu tylko na "chwilę" przez modem.

Spawa jest taka :

Zacząłem od zainstalowania DNS "cached-only" aby odciążyć i tak wolne łącze przz modem 14400 :)
To działało bez problemów.
Chciałem mieć jednak prawdziwego DNS'a u siebie (mam sieć lokalną - ale nie jest podłączona do Internetu).
Znalazłem wtedy w Polish-HOWTO adres do Pana informacji jak zrobic tego DNS'a.
Dobrze że ktoś zrobił coś takiego bo z tych info. po angielsku to doszedłem do pewnego punktu i koniec :(

Pisał Pan, że nie jest sprawdzone czy podane informacje na temat tego jak zrobić DNS bez Internetu, są poprawne.
Więc przysyłam tu pliki konfiguracyjne dla takiej działającej konfiguracji (DNS bez Internetu).
Host nazywa się  gumis, domena  hakom.pl
Pliki spakowane są tar'em i gzip'em

Oczywiście ten DNS nie działa przy połączeniu do Internetu - ale wtedy odpowiednie skrypty podmieniają
plik /etc/named.boot i nastepuje restart named demona.

pozdrawiam,
--
Piotr Haberko
WWW page : http://www.silesia.ternet.pl/~fapil